Dag 24 dinsdag 27 mei - Reisverslag uit Burgos, Spanje van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu Dag 24 dinsdag 27 mei - Reisverslag uit Burgos, Spanje van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

Dag 24 dinsdag 27 mei

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

27 Mei 2014 | Spanje, Burgos

Dag 24 dinsdag 27 mei

Van Belorado naar Burgos.

Het wordt vandaag een korte route 63 km. Maar de dag begint met een klim van 4,5 km 5%. We stijgen naar 990 m. Villametz. Daarna volgt een lange afdaling, maar we kunnen niet te hard naar beneden. De weg is opnieuw geasfalteerd en ligt vol split.Via Villasur-Rio de Oca, Villabos, naar Villamondar. Dan volgt een klim van 2 km 5 %. In Cerraton zitten we weer op 988m. Nog een klim van 4% naar Hiniestra, bij S Juan de Ortega zitten we op 1000m. Verder naar Arlanzon naar Burgos.Dit is een lange rechte weg die iets afdaald. Hier kunnen we een lekker tempo fietsen. Net voor Burgos nog 700 m. klimmen 8 - 14 %. Dat was wel even pittig. We waren op tijd in Burgos half 2. Even bij de fietsenmaker langs,  ja die fietsen hebben al bijna 2000 km gereden. Dit is een prachtige stad. We hebben de hele middag om de stad te bekijken. De kathedraal is indrukwekkend en er staan veel prachtige oude gebouwen.

• 28 Mei 2014 - 07:04

Egiel:

De route wordt pittiger,maar de plaatsjes ook steeds mooier. Het einddoel komt al in zicht. Succes en groetjes uit Lithoijen .

• 28 Mei 2014 - 13:47

Hedwig :

Zo, jullie zijn al in Burgos, wat een end weg! En 2000 km al gefietst, wat knap zeg.
    Fijn dat je onderweg in ieder geval ook geniet van al het moois wat je tegenkomt. Burgos is zeker de
    moeite waard.
    Ik blijf jullie met belangstelling volgen, kijk elke dag uit naar het reisverslag. Knap dat je dat na de
    dagtrip iedere keer weer op kunt brengen.
    Volhouden nog maar (hoeveel dagen nog?) en de groeten van Hedwig