Dag 25 woensdag 28 mei - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu Dag 25 woensdag 28 mei - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

Dag 25 woensdag 28 mei

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

28 Mei 2014 | Spanje, Carrión de los Condes

Dag 25 woensdag 28 mei

Van Burgos naar Carrion de Los Condes

Vanmorgen weer regen. We hebben de hele dag met onze regenkleding gefietst. Wilhelmien reageerde dat je na Santiago nog naar Finisterre moet en daar je kleding die je het meest hebt gedragen moet verbranden. Dat is dan toch onze regenkleding. Maar morgen geeft men beter weer aan.

Met enkele hellingen klimt de route vandaag tot op de glooiende hoogvlakte van Spanje, de Meseta, waar, volgens ons boekje, het 's zomers behoorlijk warm kan zijn. Het landschap verandert sterk met eindeloze graanvelden en dorre vlakten tot aan de horizon. Dit gebied wordt Tierra de Campos genoemd. We hebben vanmorgen voor vertrek nog wat brood ingeslagen. Want er is in dit gebied niets te verkrijgen.We fietsen via Albillos, Cavia, hier moeten we 4 km over een grindpad, Vilviestre, Iglesias, Hontapas naar Castrojeriz. Allemaal kleine gehuchtjes. Onderweg begint het steeds harder te regenen. We eten ons brood op in een bushokje. We fietsen verder over een lange weg met kleine hellingen naar Fromista. Na Fromisra volgt een van de meest vlakke delen van de route. Langs deze weg is een speciaalpelgrimspad aangelegd, met EU steungelden. Maar voor fietsers is de kwaliteit matig, dus maar over de weg gefietst. Zo druk was het niet. Zo bereiken we Carrion de los Condes. We slapen in Hostal Santiago. Dat hebben we gisteren via internet geboekt.Het ziet er allemaal netjes uit

Wij vinden het leuk om jullie reacties te lezen.

• 28 Mei 2014 - 19:13

Mieke Van Niftrik:

Dag Lies en Theo,

Wat zijn jullie al ver. Echt geweldig goed van jullie. Wij hebben hier ook al 2 dagen regen.
    Morgen wordt het hier ook beter weer.
    Nou geniet maar van het mooie Spanje. En hou je taai
    Hartelijke groet van Mieke

• 28 Mei 2014 - 19:45

Truus :

Hebben vandaag eerste onweersbui overdag gehad
    martien bijna met de luifel omhoog,
    en met blote voeten in de hagel was geen pretje
    was in half uur over
    zijn nu in noord italie bij de meren
    jullie nog veel plezier en hopelijk toch nog een paar zonnige dagen
    groetjes Martien en Truus

• 28 Mei 2014 - 21:21

Lies En Theo Hanenberg:

Hoe lang blijven jullie nog genieten van het italiaanse weer Het weer voor ons wordt nu warmer voorspeld.We hebben nu het idee dat we toch niet op het goede moment vertrokken zijn.

• 28 Mei 2014 - 21:42

Harrie Hanenberg:

vandaag is het woensdag. heel druk gehad. wij zijn in nistelrode de moeder van geert gaan begraven. ik heb haar een maand geleden leren kennen. ze was een trouwe hakendoverganger. we hebben toen fijn nog kunnen buurten over onze bredevaart plaats.
    ik ben met wim en carla haar gaan bezoeken. ze wilde heer hanenberg gesproken hebben...eerder was ze niet tevreden. ze was in hakendover net zo goed bekend als ik...daar hebben we uitgebreid over gesproken....we zaten op dezelfde lijn, we hadden er wel twee dagen over kunnen praten.
    onbegrijpelijk dat ze nog zoveel en lang kon buurten terwijl ze toch al zo ziek was.
    vandaag dus naar de uitvaart.
    het ga jullie goed, op de weg naar jullie bedevaart plaats in santiago de compostella.
    groeten vanuit de kloosterlaan in boekel
    Harrie Hanenberg

• 28 Mei 2014 - 22:16

Lianne:

Leuk dat jullie het eerste bordje Santiago tegengekomen zijn. Ooohh nog maar 497km.

Volhouden en vooral genieten samen. Voor je het weet sta je al aan de finish.

Groetjes uit Heesch!

• 28 Mei 2014 - 22:58

Wil Van Rijbroek:

Hoi Theo en Lies,
    nou we zien na een weekje vakantie dat jullie al goed opgeschoten zijn maar die laatste kilometers zijn nog een makkie na al die regen en wind die jullie hebben gehad KNAP HOOR !!
    heel veel succes nog
    Groetjes Wil en Tiny

• 29 Mei 2014 - 18:46

Theo En Annie:

Hallo Theo en Lies,

Wat hebben jullie al een eind gefietst. Geweldig. Jammer dat jullie zoveel regen hebben. We hebben ongeveer 1600 km gereden en zitten nu in Roemenie en je raad het al, over de 25 graden.
    Hopelijk komt dit ook voor jullie. Heel veel succes verder.

Theo en Annie