Dag 23 maandag 26 mei - Reisverslag uit Belorado, Spanje van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu Dag 23 maandag 26 mei - Reisverslag uit Belorado, Spanje van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

Dag 23 maandag 26 mei

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

26 Mei 2014 | Spanje, Belorado

Dag 23 maandag 26 mei

Van Najera naar Belorado.

Vanmorgen vertrokken uit Najera. Het is droog en het blijft de hele dag droog. Zelfs de zon laat zich nog zien. Maar de temperatuur is niet hoog. Onderweg zien we nog sneeuw liggen op de bergtoppen. We nemen de verkeerde weg en belanden op een snelweg. We zijn toen maar over het wandelpad van de camino gegaan. Dit viel echter niet mee. Door de vele regen, was er veel klei op het grindpad gespoeld, zodat het bijna onmogelijk was om op te lopen, laat staan fietsen. We zijn ongeveer 8 km over dat pad gelopen en gefietst. Uiteindelijk in Santo Domingo aangekomen. Daar staat een kathedraal met een klooster. Binnen bevind zich de gebeeldhouwde graftombe van Santo Domingo en houden een levende kip en een haan in een hok een van de meest legendarische en bekende vertellingen van de Camino in ere. Na een bezoek aan deze kathedraal fietsen we weer verder, naar Herramelluri, Leiva, Tormantes richting Belorado. Dit is een lange saaie weg met stijgend vals plat en later nog wat klimmetjes van 3%. Er zit weinig verkeer op deze weg, uitsluitend vrachtwagens die naar de cementfabriek rijden. Er wordt hier een complete berg weggegraven. Hier geen probleem, bergen genoeg. Het is hier een erg uitgestorven streek, dus in Belorador maar een slaapplek gezocht.

• 26 Mei 2014 - 21:48

Mieke En Theo:

Wij hoorden gisteren pas dat je reisverslagen op waarbenjenu zet.Hebben je verslagen zitten lezen,petje af dat je ondanks alle regen wind pech honger en alle ontberingen zo ver bent gekomen. Mooiste en warmste gedeelte komt nog. Veel succes en blijven je volgen.
    groetjes mieke en theo

• 27 Mei 2014 - 00:49

Wilhelmien:

Zo, jullie tweetjes, al een heel eind op scheut.
    Ik hoorde gisteren van iemand dat je er eigenlijk nog niet bent als je Santiago hebt gehaald. Het schijnt zo te zijn dat als je doorreist naar een plaatsje aan de zee (ik weet de naam van het plaatsje helaas niet meer) en daar dan je kleding verbrandt die je het meeste hebt aan gehad tijdens de reis, dat dan de missie pas echt volbracht is.
    Klopt dat? en zo ja, gaan jullie dat ook doen?
    Ben benieuwd.
    Fiets ze nog.. doewie