Dag 16 maandag 19 mei - Reisverslag uit Labouheyre, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu Dag 16 maandag 19 mei - Reisverslag uit Labouheyre, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

Dag 16 maandag 19 mei

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

19 Mei 2014 | Frankrijk, Labouheyre

Dag 16 maandag 19 mei

Vanmorgen was er weer personeel in het hotel. We hebben er ontbeten. We wilden inkopen doen, maar alles was gesloten. Wij maar weer op de fiets. Na de brug over de Garonne is het nog even heuvelachtig, met druiventeelt en vervolgens beginnen de dennebossen van Les Landes. Vrijwel vlak met een weinig wind mee. In het eerste dorpje is een winkel open, meteen maar inkopen gedaan voor de hele dag. Ze zeggen dat er in dit gebied bijna geen voorzieningen zijn. Het zijn veelal productiebossen in verschillende stadia van wasdom en ze worden doorsneden door lange rechte wegen. Het is een groot gebied en wij fietsen er 150 km doorheen.  Hier en daar wordt de schrale zandgrond tot akkerland omgevormd met grote regeninstallatie op wielen, die in een cirkel rond gaat.

Wij rijden via Illats, Landrias, Guillos, Hostens, Boganon, Moustey naar Pissos. Onderweg stoppen we een paar keer voor een stokbroodje en in Pissos is een restaurant waar we een klein dagmenu nemen.

Het wordt warmer en we besluiten in Labouheyre een chambre d'hote te zoeken. Wij naar de office de tourist en zij hadden een leuk adres, waar we nu verblijven

• 19 Mei 2014 - 21:32

Teun, Rianne, Luuk En Koen:

Hallo opa en oma (bopa en boma, zoals Luuk het zou zeggen),

Luuk vond het leuk om jullie vandaag even over de telefoon gesproken te hebben.
    En als wij jullie profilefoto laten zien, dan wordt hij helemaal enthousiast.

Leuk om jullie reisverslagen te lezen en jullie te kunnen tijdens jullie grote reis.
    Gelukkig wordt het weer nu beter, zodat jullie ook echt van het zonnetje kunnen genieten.

Veel plezier nog! en we kijken nu al weer uit naar het verslag van morgen ;)

Groetjes Teun, Rianne, Luuk en Koen

• 19 Mei 2014 - 22:03

Joris:

vandaag nog iemand gesproken die ook deze reis heeft gefietst.

altijd voor een minstens een dag eten in voren hebben en als je warm eten tegenkomt, direct toeslaan. Want ondanks die geweldige franse keuken, is die toch ook vaak dicht.

Geniet van de mooie kilometers die je nog te wachten staan en vooral succes met die 1100 meter de lucht in voor aanstaande donderdag en vrijdag.

groeten Joris

• 20 Mei 2014 - 10:03

Melanie:

Ik keek net op t kaartje hoe jullie route liep en zag dat jullie een hééle grote afstand hebben afgelegd naar en van Valence ;) , google herkende "jullie" Valence dus niet. Maar leuk hoe je uitgebreid vertelt over wat jullie onderweg tegenkomen aan moois en de bijzondere ontmoetingen.
    groetjes, Melanie