dag 15 zondag 18 mei - Reisverslag uit Cadillac, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu dag 15 zondag 18 mei - Reisverslag uit Cadillac, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

dag 15 zondag 18 mei

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

18 Mei 2014 | Frankrijk, Cadillac

Dag 15 zondag 18 mei

Na een Frans ontbijtje, maar wel met een eitje. We laten onze gastheer een hotel reserveren in Cadillac. Dan zullen we wel wifi hebben. Om 8 uur zitten we al op de fiets. Het beloofd een mooie dag te worden. Tussen St Aulaye en Le Pezou voert de route door het groene Foret de la Double. Uitgestrekte bossen. Langs de wegen verschijnen op de heuvels en zuidhellingen seeds meer druivenvelden als voorbode van de beroemde wijnsreek van de Bordeaux.  Na een klim komen we in St Emilion, een toeristisch wijnstadje. Even een uitstapje gemaakt. Via Branne, Falerays naar Targon. Het wordt steeds warmer.Onder in het dal zien we waarom de prijs van de wijn kapot is. Het hele vlakke gedeelte van het dal staat vol druiven, duizenden hectaren die machinaal geplukt worden. Na elke klim volgt een frisse afdaling. We fietsen verder naar Montignac, Escoussans en komen in Cadillac aan. Het hotel gezocht, maar dat was gesloten. We hadden daar om 6 uur afgesproken. Wat gedronken in het stadje en een ijsje. Terug naar het hotel.daar kwam ook juist de eigenaar aan. We kregen onze kamer en de sleutel van de deur. Toen gingen ze weer en zaten we alleen in het hotel. Helaas geen wifi. Ne een frisse douche hebben we bij de creperie goed gegeten. Hier was wel wifi Het Het was hier vandaag 35 graden. Bonne nuit