dag 17 dinsdag 20 mei - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu dag 17 dinsdag 20 mei - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

dag 17 dinsdag 20 mei

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

20 Mei 2014 | Frankrijk, Sorde-l'Abbaye

Dag 17 dinsdag 20 mei

Van Labouheyre naar Cassaber

Vanmorgen weer verder Les Landes ingefietst. In Cadillac deden ze zeer negatief over Les Landes, het zou een totaal achtergebleven gebied zijn. Maar in de bosbouw wordt waarschijnlijk toch wel geld verdient. De plaatsen liggen wel ver uitelkaar, maar je kunt bijna overal eten. Vannacht een paar stevige onweesrbuien. De morgen begon droog, maar na een half uur de regenkleding weer aan. In de middag werd het weer droog. We rijden via Escource, onesse-et-Lahaire, Lesperon, Taller,Gourbera naar Dax.

In Taller treffen we een Duitser die naar bretagne fietst, hij kwam vanaf fatima. Hij fietst alle  pelgrimwegen. In Dax geluncht en le fontaine chaude bezocht. Door deze zwavelachtige bron van 64 graden heeft Dax zijn bestaan als badplaats te danken.Ook nog even de prachtige kathadraal bezocht. Na dax krijgen we een heel ander landschap. We krijgen weer heuvels en dennebossen maken plaats voor weiden en loofbossen. De route gaat verder via cagnotte. Toen kwam er een flinke klim van 2,5 km van 7%. Daarna een afdaling naar Peyrehorade. Het begon weer te regenen. Daarna komen we in Sorde-l'Abbaye. Met een oude 12e eeuwse romaanse abdijkerk. Ook staan er overblijfselen van een oud klooster, dat vroeger onderdak bood, aan duizende langstrekkende pelgrims. Wij slapen vanavond in een hotel in Cassaber en hebben zojuist goed gegeten.

Ondanks de regen, was het lekker fietsweer. Een aangename temperatuur.