dag 11 woensdag 14 mei - Reisverslag uit Pussigny, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu dag 11 woensdag 14 mei - Reisverslag uit Pussigny, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

dag 11 woensdag 14 mei

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

14 Mei 2014 | Frankrijk, Pussigny

Vanmorgen wilden we na ons ontbijt betalen voor de overnachting, maar ze wilden geen geld. Ze vroegen ons voor de familie te bidden in compostela. Dit zullen we zeker doen. Een zoon fietste mee om de roue te wijzen. Het is een nieuw pad dat over een oud spoor loopt. Het fietst zo goed dat we te ver zijn doorgreden. Opeens is theo zijn band lek. Even plakken er zat een punaise in. Helaas werkte zijn fietspomp niet en die van mij zijn we onderweg verloren. We hebben 2 km naar een fietsenmaker moeten lopen. Ondertussen was mijn band ook lek, ook een punaise erin.Bij de fietsmaker alles gemakt en opgepomt. De pomp werkt nu ook. De tocht gaat verder via Vouvray naar Tours. Daar zagen we vader en zoon uit Dronten weer, die we eerder al in Belgie hebben ontmoet. In tours een stempeel in de kathedraal gehaald. Ook even een kaarsje opgestoken. Het eerst boek kan dicht en we beginnen vol moed aan boek 2. Met de zadelpijn valt het bij mij welmeee, dankzij Arie en Willemien (een grote pot skin-lube meegenomen en smeren maar0. Theo heeeft wel wat meer zadelpijn. We hebben voor vanavond een mooie Chambre d'hote in Port sur Vienne. Het was nogwel een flinke klim daar naar toe. Het traject is hier behoorlijk vlak en de wind is minder en meer van achter. We hebben vandaag voor het eersst in korte broek en met korte mouwen gefietst. Een restaurant vinden is hier een echt probleem, dus maar weer bij ons gastadres gegeten. Dat is wel gezellig, dan kun je nog een praatje maken met de mensen. Zo nu gaan we slapen. tot morgen.