Dag 12 donderdag 15 mei - Reisverslag uit Nieuil-l'Espoir, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu Dag 12 donderdag 15 mei - Reisverslag uit Nieuil-l'Espoir, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

Dag 12 donderdag 15 mei

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

15 Mei 2014 | Frankrijk, Nieuil-l'Espoir

Vanmorgen een goed ontbijt en weer opweg. We begonnen vandaag met een flinke afdaling. Het gaat vooral langs de rivier vienne en de wind blaast ons verder. Dat is toch wel wat anders als enkle dagen geleden. Ook de zon schijnt. Gisteren zijn we in de buurt van Sorigny en Cesnay bij een boerderij wezen kijken. Het was de eerste nieuwe stal die we hier zagen. De boer zwaaiden, dat we moesten komen. We kregen een hele rondleiding over zijn bedrijf. Alles was nieuw en het zag er prachtig uit. Hij dad een melkrobot.
Vandaaag fietsen we verder over heuvels en dalen, We ontmoeten nog enkele pelgrimgangers. In Poitiers halen we een stempel bij het reisbureau en boeken een chambre D'l hote in Nieuil-l'Espoir. We zien op het reisbureau dat Jean uit Peer 2 dagen geleden al een stempel heeft gehaald. Die halen we dus niet meer in. Het vinden van een restaurant blijft een probleem, ze zijn allemaal gesloten. Vanavond bij een snackschuur gegeten. Kebab met frites.

• 15 Mei 2014 - 21:52

Lianne:

Dat heeft wel langer geduurd dan ik dacht, dat jullie een boerderij zouden gaan bezoeken :-)
    Laat die Jean uit Peer maar lekker stampen, jullie zijn lekker aan het genieten en zeker nu met het zonnetje erbij. Super.
    Die lekke band van gisteren is natuurlijk wel balen maar ja dat hoort er ook bij en die kans zit er natuurlijk wel dik in met zoveel kilometers.
    Lucie heeft nog groot nieuws voor jullie: ze heeft gisteren op het potje gepoept, wel 3 keer. Apen trots en ze heeft nu helemaal de smaak te pakken. Verder alles goed hier!

Groetjes Lianne

• 16 Mei 2014 - 09:13

Hedwig Louwers:

Zo, jullie stomen aardig door. Poitiers al gehaald! Liggen jullie op schema, of heb je dat niet?
    Leuk dat jullie ook de tijd nemen om hier en daar wat gaan te bekijken, het moet tenslotte ook geen
    werken worden hè, deze reis.
    Je ziet wel dat alles gewoon doorgaat hier. Zelfs een kleindochter die op het potje poept, wat grappig.
    Geniet nog maar volop en hopelijk geen lekke banden meer de komende dagen.
    'n zonnig weekend alvast gewenst, dat wordt het hier in Nederland ook gelukkig.

groetjes
    Hedwig

• 16 Mei 2014 - 23:55

Hans En Dora:

Ha lies en theo,
    jullie worden wel op de proef gesteld, want die punaises?? het lijkt wel of er sabotage in het spel is.
    Het is dan wel bikkelen maar na zoveel regen en wind is twee kilometer lopen ook nog wel te doen.
    Alles voor het goede doel, jullie einddoel bereiken en zo te zien op de kaart gaat het toch goed.
    Tegen zadelpijn valt niet veel te doen , dus theo verstand op nul en blik op oneindig en flink invetten.
    Ik denk vaak aan jullie overdag, en denk aan alles wat jullie zien en meemaken dat moet wel zo'n geweldige ervaring zijn dat maakt jullie tocht zo bijzonder. Zeker als je dan leest dat jullie weer bekende die je al ontmoet hebt weer tegenkomt en wie weet straks in Santiago het hele rijtje dat je onderweg gezien en ontmoet hebt.
    Ik kijk e;lke dag weer uit naar jullie verslagje van de dag. Succes geniet de komende week van fantastisch weer!! Nu ook groetjes uit het zonnige beek en donk