dag 13 - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu dag 13 - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

dag 13

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

16 Mei 2014 | Frankrijk, Valence

Dag 13 vrijdag 16 mei

Het ontbijt was geweldig, met een gebakken eitje. In Nieuil-l'espoir nog wat brood gekocht bij de bakker. We hebben onze gastvrouw het volgende slaapadres laten reserveren. Het is hier een uitgestorven streek.  Het weer is goed, de zon schijnt volop en de wind in de rug en het is hier behoorlijk vlak. Dat schiet lekker op.. Via vernon, Brion, Chateau-Garnier, La Chapelle Baton Charroux. Dit was in de middeleeuwen de hoofdstad van de "Marche"; streek. Het plaatsje heeft een erhoogd aangelegde overdekte markt uit de 16e eeuw met een indrukwekkende houtconstructie. Ook staat er een achthoekige toren, overblijfsel van een abdijkerk uit 1096. Hier is een restaurant, dus maar even eten. De eigenaar is een Engelsman. Het voorgerecht is lekker, het hoofdgerecht een gaar gekookte lamsbout met puree (iets minder) en en ijsje na.We kunnen er weer even tegenaan. Vanaf Charroux wordt het landschap weer meer glooiend, met een hellinkje ter afwisseling. Bossen, velden en enige wijnbouw volgen elkaar op tussen vriendelijke dorpen. Na messeux volgt een prachtige afdaling naar Nanteuil. Er volgen nog verschillende klimmen en dalingen tot we in valence arriveren. Daar slapen we bij een oudere mevrouw. Ze bied ons meteen wat te drinken aan. Een biertje voor Theo en voor mij een wijntje. Een limonade glas vol. De deur klink van de slaapkamer moet nog gerepareerd worden, daar was haar kleinzoon mee bezig. Ze haalt  een schroevendraaier, zodat Theo de deur kan maken, maar de schroeven passen niet. Dus maar met een kapotte klink. We vragen of we nog ergens kunnen eten. Ja bij mij. We krijgen een lekker voorgrecht, een stuk eend en salade. Als nagerecht kaas en vanillevla en cake. Wel volop wijn erbij. Het is ijskoud op onze kamer, het gebouw heeft muren van een halve meter dik. Dus maar vlug onder de wol

• 18 Mei 2014 - 21:42

Ben En Maria:

Leuke reisverslagen schrijven jullie, het gaat ook allemaal goed zo te lezen. Al 2 weken zitten erop
    Ga zo door. Groetjes.