dag 9 maandag 12 mei - Reisverslag uit Cloyes-sur-le-Loir, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu dag 9 maandag 12 mei - Reisverslag uit Cloyes-sur-le-Loir, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

dag 9 maandag 12 mei

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

12 Mei 2014 | Frankrijk, Cloyes-sur-le-Loir

Dag 9 maandag12 mei

Vanuit st Prest opweg naar chartres. Het is droog, maar wel wat fris.  De kathedraal bezocht met vele gebrandschilderde ramen. Na even zoeken zijn we uit charles geraakt.Verder over het platteland naar Bonneval. Met een klim het dal van de Eure verlaten voor een rit over golvende graanvelden. Al fietsend naar het zuiden , kun je zien dat de gewassen steeds verder zijn in ontwikkeling, omdat ze vroeger gezaaid zijn. Er is onderweg zoveel te zien, maar we moeten verder. In Germain komt Le Loire op onze route, deze stroomt naar de grote La Loir. We komen Bonneval binnen via een oude stadspoort, de kerk notre Dame bezocht. Even naar de super voor proviand. Weer verder over een glooiend landschap, met grote akkers naar chateaudun. Hier staat een groot kasteel. Beneden aan de Loir zijn grotten die zich uitstrekken tot een hectare. Bij tourist office laten we een chambre d'hote reserveren in Cloyes sur le Loire. Hier aangekomen worden we vriendelijk begroet. Na een frisse douche gaan we eten in het stadje. Helaas is alles gesloten op maandag. Wij terug naar onze kamer. Toen ze hoorden dat we niets gegeten hadden, begonnen de twee oudjes voor ons te koken Hij is 82 en zij 85 jaar. . Ze maakte een super omelet van eigen eieren en groente, een blikje sardientjes werd opengetrokken en een fles rode wijn. Wij hebben dus toch nog goed gegeten en nog gezellig zitten kletsen. Het gaat steeds beter met ons frans. Ze hebben internet en ik vraag of ze wifi hebben, hij geeft zijn e-mail adres. Dus geen wifi. Later hebbben we op internet onze site laten zien.Dat vonden ze wel leuk.

• 13 Mei 2014 - 19:53

Joris:

leuke verslagen tot nog toe. je kunt op de kaart mooi zien dat de afstand tussen de berichtjes korter wordt. Het aantal hoogte meters zal dus wel flink zijn toegenomen ten op zichten van de eerste dagen.
    Mooie foto's van de omgeving, nu alleen nog een selfie uiteraard.

groeten uit Oss.

• 13 Mei 2014 - 20:11

Ben Maria:

Jammer van het slechte weer, maar je moet maar denken: na regen komt zonneschijn.
    Hoeveel kilometers hebben jullie al afgelegd?
    Hier wordt het weer langzaam beter, hopelijk is dat in Frankrijk ook zo.
    Het is leuk om jullie zo te volgen.

Groeten uit Volkel

Ben en Maria

• 13 Mei 2014 - 20:37

Hans En Dora:

Héé theo en lies,
    Dit zijn nu de momenten die zo'n reis zo bijzonder maken. Geweldig die gastvrijheid, en wij hollanders maar klagen dat de fransen stug zijn. Gelukkig voor jullie krijgt ook frankrijk morgen een 7 van de weermannen en is het hopelijk een stuk aangenamer om te fietsen. Alleen de regencap voor je ogen hebben is erg jammer van het mooie frankrijk. Onze kinders vroegen zich af wat het gemiddelde ongeveer is wat je op een dag kunt fietsen?? Ligt natuurkijk aan verschillende factoren maar we zijn toch benieuwd.
    Veel succes weer voor morgen en geniet van het zonnetje!!dat zich morgen laat zien.
    Groetjes Hans en Dora

• 14 Mei 2014 - 00:01

Melanie:

Geweldig!! daar kan geen diner in een restaurant tegenop! Gisteren hoorde Gré van jullie reis, ik heb haar jullie "adres" gestuurd, kan ze ook meelezen met jullie ervaringen. Groetjes!