dag 19 donderdag 22 mei - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu dag 19 donderdag 22 mei - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

dag 19 donderdag 22 mei

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

22 Mei 2014 | Spanje, Pamplona

Dag 19 donderdag 22 mei

Van Arneguy naar Pamplona

Vanmorgen een fietstas volgepropt met overbodig bagage en retour gestuurd.

Zo kon de klim beginnen. Het was droog en een beetje zon. Op naar de top Puerto de Ibaneta. Het begon onderweg vreselijk te waaien. We werden af en toe bijna van de fiets geblazen. We zagen hier weer enkele pelgrims omhoog zwoegen. Sommige fietsers moesten te voet verder, vanwegen de harde wind. Het laaste stukje naar de top, was stijl en harde wind recht van voren en het begon ook nog te regenen.

Maar na 2,5 uur waren we van 244 naar 1057 geklommen. Bij de afdaling hoefden we bijna niet bij te remmen. Voor remming zorgde de wind. Op 900 meter passeerden we een oud klooster, dat onderdak biedt aan pelgrims.Na nog enkele klimmen en dalingen zijn we in Pamplna aangekomen. Via een kilometerslang fietspad langs de rivier, gamarkeerd met het schelpsymbool van de Camino, kwamen we in het historische stadgedeelte. De Kathedraal en bijbehorend klooster bezocht, vol kerkelijke atributen van goud en zilver.Vervolgens op zoek naar een slaapplek. We slapen midden in de stad in een Hostel. De eigenaar heeft onze fietsen via de trap naar boven gedragen en staan nu op de gang voor onze slaapkamer. We gaan zodadelijk nog een hapje eten in de stad.

• 22 Mei 2014 - 19:37

Lianne:

Ole Bienvenido a España!

Ik zat net te denken. Volgens mij de eerste keer dat jullie in Spanje zijn. Geniet van de tapas, paella en sangria (let op daar zit meer alcohol in dan je denkt). En wellicht een Flamenco dansen om van de zadelpijn af te komen :-)

Super dat jullie al zo ver gekomen zijn en wel gezellig dat jullie nu meer reisgenoten tegenkomen. Succes met de klimmen en big smile de berg af!

Groetjes uit Heesch!

• 22 Mei 2014 - 21:30

Egiel:

Mooie mijlpaal gehaald vandaag. Nog een aanrader: Iberico ham (lekkerst) of Serrano ham (van Incarlopsa, dan verdienen wij er ook nog wat aan). Geniet van het land, zoals de Spanjaarden dit zelf ook doen: Mañana, mañana!

Groetjes uit Lithijen

• 22 Mei 2014 - 23:25

Hans En Dora:

Waauw de eerste echte klim in de benen en dan met dit extreem weer. Jullie worden wel op de proef gesteld
    wat betreft de grillen van moeder natuur.
    Het spaanse land is té mooi om er snel doorheen te fietsen dus wat dat betreft sluit ik me bij Egiel aan
    " Mañana, mañana" en geniet!!!

"disfrutar de la vida española"
    heb ik laten vertalen aan jullie de taak om uit te zoeken wat het betekend, goeie reis verder.
    Groetjes .......

• 23 Mei 2014 - 07:47

Lies En Theo Hanenberg:

Wij zullen zeker genieten van het spaanse leven. Gisteren hebben we paëlla gegeten.We hebben translate op de tablet.