dag 30 maandag 2 juni - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu dag 30 maandag 2 juni - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

dag 30 maandag 2 juni

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

02 Juni 2014 | Spanje, Arzúa

Dag 30 maandag 2 juni

Van Sarria naar Arzua

Na een ontbijt op onze kamer, zijn we in de mist vertrokken. We hebben ons achterlicht maar aangemaakt. Het begon meteen al met enkele klimmen. Een over 5 km 7 % en 2 km tot 8 %. Daarna een lange afdaling, naar Portomarin, waar we een snelheid van boven de 50 haalden. Portomarin ligt aan een groot stuwmeer. Het oude dorp verdween onder de waterspiegel, toen in 1962 de stuwdam was voltooid. Steen voor steen zijn de mooiste gebouwen afgebroken en hogerop weer in elkaar gezet. Voorbij Portomarin blijft het 13 km overwegend stijgen. Dan komen we in Gonzar, hier is een klein tentje, waar je wat kunt eten en drinken. Het zit vol met pelgrims. Het zijn hier allemaal hele kleine dorpjes. Overal zijn er wel eenvoudige voorzieningen voor de pelgrims. We ontmoeten nog een man uit Bergeijk, hij is 8 april vertrokkenen en is nu al bijna in Santiago. Hij loopt gemiddeld 40 km per dag. Het is hier heel druk met wandelaars. In Palas de Rei kopen we nog wat brood en is het tijd voor de lunch. De route gaat verder naar Melide, dit is een drukke weg. In Melide verlaten we die weg richting San Martino. Dit is een golvende weg, maar we moeten toch telkens wat bijtrappen om op de top te komen. We fietsen hier langs bossen met eucalyptusbomen. We gaan richting Arzua. Dit gedeelte bevat nog enkele pittige klimmen, dan zijn we in Arzua.  Dit is de laatste grote plaats voor Santiago. We slapen hier in pension Begona. Het ziet er goed uit, alles is nog nieuw. In deze streek leven veel mensen van de pelgrims. Zo blijven ook de winkels in de kleine dorpjes rendabel. We zien hier ook regelmatig nog een herder met een kudde schapen door de straat trekken. Morgen wordt onze laatste dag op de fiets. We zitten nog 50 km van Santiago. Het ziet er naar uit dat we het  gaan halen.

• 02 Juni 2014 - 18:53

Albert En Mieke:

Geweldig een hele prestatie, nu nog wat klimmetjes, het venijn zit toch in het staartje
    maar de eindstreep komt in zicht.en ook zonneschijn.
    nou ga erde laatste kilometers nog maar voor engeniet ervan
    groetjes uit volkel

Mieke

• 02 Juni 2014 - 20:43

Jup:

Hallo,
    Wij zitten hier bij opa en zijn geweldig onder de indruk. Ik word al moe als ik al die percentages zie. Succes met de laatste etappe en wij denken dat jullie het gaan halen. Zet hem op!
    Opa is verrukkelijk verrast en kom maar vlug weer eens buurten.

Groeten
    Jup, Opa en Irene

• 02 Juni 2014 - 21:16

Wil:

Hoi hoi
    de laatste km nou alvast proficiat het is julie goed gegaan wat prestatie al die klimmetjes het is wel afzien geweest maar het is gelukt
    groetjes Wil en Tini

• 02 Juni 2014 - 22:48

Hans En Dora:

Heee daar is ie dan de laatste etappe, zoveel kilometers overwonnen en morgen dan jullie doel,
    'SANTIAGO DE COMPASTELLA " in een woord geweldig. We zijn erg benieuwd naar jullie verhalen want wat hebben jullie veel mooie dingen mogen zien, ervaren onderweg. Het lijkt me ook hoe dichter je bij je doel bent hoe geweldiger de ervaringen en ontmoetingen met de medepelgrims is. Morgen nog een mooie tocht en geniet van jullie aankomst in Santiago. Succes....................... tot gauw.
    Groetjes Hans en Dora

• 02 Juni 2014 - 22:56

Maria:

Alvast gefeliciteerd, geweldig gedaan, super. Geniet nog van de laatste dag,
    en van het mooie Santiago.
    Groetjes Ben en Maria

• 03 Juni 2014 - 09:44

Wilhelmien:

Als ik een petje op had, ging het nu af. SUPER zoals jullie deze tocht doen.
    Geniet van Santiago.
    Groetjes Wilhelmien

• 03 Juni 2014 - 13:10

Pola:

Ha Theo en Lies,

De laatste etappe...WAUW!
    Geniet van de zege(ning)!!! in Santiago de Compostella!!!

!Ola!, Pola

• 03 Juni 2014 - 13:29

Marieke Nagel:

Hallo Lies en Theo
    Knap hoor de eindstreep in zicht en dan genieten van alles waar jullie het
    voor gedaan hebben veel plezier nog in Santiago en de beentjes een beetje
    rust geven
    groetjes Marieke

• 03 Juni 2014 - 22:11

Martien En Truus:

Proficiat met het halen van de eindstreep
    Geweldig wat een doorzettings vermogen hebben jullie
    Zie je eerdaags wel in Oss
    Groetjes fam Jansen