dag 29 zondag 1 juni - Reisverslag uit Sarria, Spanje van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu dag 29 zondag 1 juni - Reisverslag uit Sarria, Spanje van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

dag 29 zondag 1 juni

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

01 Juni 2014 | Spanje, Sarria

Dag 29 zondag 1 juni

Van Villafranca del Bierzo naar Sarria

Gisterenavond was het erg gezellig in het stadje. De mensen liepen in tradionele kleding en er werd volop gedanst op het plein. Ook waren er paarden opgetrommeld en een huifkar daarmee trokken ze door de stad.Vanmorgen weer vroeg op pad, zodat we voor de hitte de klim over zijn. De route ging door Pereje, Trabadelo, La Portela, Ambasmestas,  Vega de Valcare naar Ruitelan. Dit gedeelte ging langzaam omhoog. Vanaf Ruitelan begint het echte klimwerk. 6 -7 % .Van Las Herrerias naar Puerto Pedrafita was het zelf 9 - 10 %. Tot in Cebreiro 1310 m. Daarna wat dalen en klimmen en dan berieken we de top van de Alto do Poio. 1335 m. Onderweg moeten we nog een half uur wachten, want er zit een wielercourse op onze route. Dan volgt er een lange afdaling van 12 km 7 %. naar Triacastle. We vervolgen onze weg naar Samos hier even een terrasje aangedaan. Hier staat het Monasterio San Juan. Het enorme gebouwencomplex is een van de oudste kloosters van Spanje. We gaan nog een stukje verder naar Sarrie. Hier hebben we een slaapplaats gevonden. We zijn al aardig op weg naar ons einddoel. Nog ongeveer 140 km en de grote klimmen hebben we gehad. Maar het blijft nog behoorlijk heuvelachtig. Maar het weer is goed, de Spaanse zon begint nu toch voor ons te schijnen.

• 01 Juni 2014 - 19:40

Hedwig:

Hallo reizigers, geweldig dat jullie er al bijna zijn. Flink kilometers gemaakt in al die dagen.
    Niet te geloven dat je al weer bijna een maand weg bent. Ook voor ons thuisblijvers vliegt de tijd voorbij.
    Alleen maken wij niet zo'n mooie reis als jullie. Het zal vreemd zijn als je dadelijk op de eindbestemming
    bent aangekomen. En dan... toch wel even een paar dagen genieten zeker van deze overwinning?
    Geniet nog maar volop en veel plezier in Santiago!

Saludos, Hedwig

p.s. Lies, heb je na al die dagen op de fiets niet ontzettend zin om eindelijk weer eens een potje te
    tennissen?

• 01 Juni 2014 - 21:24

Mieke:

wat hebben jullie er al veel kilometers opzitten. Geweldig!
    nu nog de laatste dagen maar die komen jullie ook wel door.
    veel succes nog en vooral veel genieten , dit vergeet je nooit meer.
    groetjes vanuit Uje Theo en Mieke

• 01 Juni 2014 - 21:24

Mieke:

wat hebben jullie er al veel kilometers opzitten. Geweldig!
    nu nog de laatste dagen maar die komen jullie ook wel door.
    veel succes nog en vooral veel genieten , dit vergeet je nooit meer.
    groetjes vanuit Uje Theo en Mieke

• 01 Juni 2014 - 23:10

Maria:

Hoi lies en Theo
    Jullie zijn er bijna, knap gedaan. Vandaag 4 weken geleden vertrokken.
    Bedankt voor alle verslagen leuk om te lezen, later maar eens een mooi boekwerk maken
    met de verhalen en de foto`s erbij. Nog veel succes voor de laatste dagen en ook weer
    een goed terug reis gewenst.
    Groetjes uit Volkel van Ben en Maria

• 02 Juni 2014 - 16:34

Wli En Tinil :

Hoi Theo en Lies,
    Wat goed van jullie dat jullie er al bijna zijn knap hoor !!! en dat in een maandje maar gelukkig schijn nu het zon en geniet ervan tot het einddoel.
    heel veel succes nog maak er iets moois van samen
    heel veel groetjes
    Wil en Tini,