dag 27 vrijdag 30 mei - Reisverslag uit Castrillo de los Polvazares, Spanje van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu dag 27 vrijdag 30 mei - Reisverslag uit Castrillo de los Polvazares, Spanje van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

dag 27 vrijdag 30 mei

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

30 Mei 2014 | Spanje, Castrillo de los Polvazares

Dag 27 vrijdag 30 mei

Van Leon naar Castrillo de Polvazares

Vanmorgen scheen de zon. Het was nog wel wat fris, maar goed om te fietsen. Onze fietsen uit de parkeergarage gehaald. We mochten ze in de lift zetten en toen door de hal van het hotel naar buiten, leon is een grote drukke stad, toch zaten we snel weer op onze route. Die ging via Antimio, Mozondiga naar Villar de Mazarife in dat dorpje even wat boodschappen gedaan en een ijsje gegeten. Daar kwamen Kees en Marja met de tandem aangefietst. We zijn de rest van de dag met hen meegefietst tot in Astorga. Vanaf Villar de Mazarife volgen we een vlakke landelijke weg tussen maisvelden. Dan volgt een 4 km lang kiezelgrindweg. We rijden iets te ver door en komen bij een spoor uit en aan de andere kant loopt  het pad verder. Onze fietsen maar over het spoor gedragen. Toen zagen we dat er een eindje terug een brug over het spoor was. We kwamen nog door Hospital de Orbigo, met een beroemde brug. Deze van oorsprong Romeinse brug is uniek vanwege zijn lengte met 18 stenen bogen en onregelmatige vormen. We gaan verder naar Astorga, waar we een rustpauze nemen. Lekker op een terras in de Spaanse zon. Hier staat een paleis en de kathedraal Sta Maria. We moeten nog 5 km verder naar onze slaapplek in Castrillo de Polvazares. Dit is een heel oud stadje. we moeten naar 1500 meter. We hebben vandaag vele ooievaarsnesten gezien. Er zaten soms wel 3 nesten op een kerktoren. Morgen gaan we naar Cruz de Ferro. Dit wordt een zware etappe naar 1500 meter.

• 31 Mei 2014 - 08:16

Arie En Willemien:

Hallo Lies en Theo,

Erica Terpstra zou zeggen: jullie zijn kanjers. Geweldig hoeveel kilometers jullie per dag fietsen. We genieten elke dag met jullie mee en zeker nu jullie in Spanje zijn komen de dorpen voor ons weer in herinnering waar jullie doorfietsen. We nemen dan vaak ons dagboek erbij en lezen die dagen met jullie mee. Geniet nog van de overige mooie dagen die nog komen. Hartelijke groeten van Arie en Willemien