dag 26 donderdag 29 mei - Reisverslag uit León, Spanje van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu dag 26 donderdag 29 mei - Reisverslag uit León, Spanje van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

dag 26 donderdag 29 mei

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

29 Mei 2014 | Spanje, León

Dag 26 doderdag 29 mei

Van Carrion naar Leon

Om 8.15 u vertrokken uit Carrion voor een lange etappe. 106 km. We fietsen 17 km over het pad van de wandelaars, we rijden wel 200 wandelaars voorbij. De eerste moeten wel om 6 uur vertrokken zijn. We gaan via Calzadilla naar Ledigos. Hier komen we langs een melkveebedrijf, even  kijken, maar de boer spreekt alleen maar Spaans, een gesprek lukt niet. Verder naar Sahagun. Het zijn hier eindeloze lange rechte wegen, met een gravelpad langs de weg voor de wandelaars, met bomen erlangs voor schaduw. De grond is hier echter zo slecht, dat de bomen niet hard groeien en dus nog weinig schaduw bieden. Onderweg ontmoeten we een stel uit de buurt van Rijswijk. Kees en Magda, zij fietsen op een tandem. We hebben samen gepicknickt en gezellig zitten kletsen. Daarna zijn we samen met onze vriend uit Belgie en Herman uit Den Haag naar Leon gefietst. Ook hebben we nog een man uit New york ontmoet en een Koreaanse de weg gewezen. Het is geweldig leuk zoveel verschillende mensen te ontmoeten en mee te praten. Dat gaat heel gemakkelijk want je hebt allemaal hetzelfde doel en bet zelfde gezien onderweg. We hebben nu Leon nog even bezichtigd, prachtige gebouwen en wederom een gigantische kathedraal.Je kunt hier als pelgrim ook gewldig eten. Een pelgrimsmenu voor € 11,- Je krijgt dan een voorgerecht, hoofdgerecht, dessert en zoveel wijn als je wilt. We vroegen nog wat extra frites en dat kan allemaal voor dezelfde prijs.

• 29 Mei 2014 - 22:42

Egiel:

Klinkt als een leuke etappe. Morgen zeker wat kortere route, na zo'n pelgrim menu (met onbeperkt wijn)

• 30 Mei 2014 - 10:28

Pola:

Ha Theo en Lies,

Leuk, die verbondenheid! Het einddoel komt steeds dichterbij !
    Wat een lange afstand hebben jullie al in de benen. Knap hoor!!!

!Ola!, Pola

• 30 Mei 2014 - 14:31

Marieke Nagel:

Hoi Theo en lies

Ik kijk iedere dag uit naar jullie reisverslag leuk geschreven en wat beleven jullie veel.
    Petje af hoor zoveel kilometers in weer en wind berg op en berg af. jullie komen wel steeds
    dichterbij jullie doel. veel succes nog voor de laatste kilometers en veel plezier. ik blijf uitkijken
    naar het volgende verslag.

groetjes Marieke