Dag 18 woensdag 21 mei - Reisverslag uit Arnéguy, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu Dag 18 woensdag 21 mei - Reisverslag uit Arnéguy, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

Dag 18 woensdag 21 mei

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

21 Mei 2014 | Frankrijk, Arnéguy

Dag 18, woensdag 21 mei

Van Cassaber naar Arneguy

Vandaag de laatste etappe tot aan de Spaanse grens. Tussen de onweersbuien door, zagen we vandaag verschillende wandelaars opweg naar St Jean Pied de Port. Hier komen vanuit alle landen oude pelgrimswegen bij elkaar en ze steken hier de grens over naar Spanje. Een toeristischstadje. We kwamen hier via Cassaber, Labastide Villefranche, Bergouey langs de rivier Bidouze, richting Ilharre, Camou Mixe, St Palais. Hier even naar de supermarche.We blijven verder langs de rivier, maar het gaat behoorlijk omhoog en omlaag. In Cibits in een boerenschuur voor het onweer geschuild. Toen verder naar St Jean Pied de Port. Daar klommen we naar de citadel en kwamen we door de Porte St Jacques. Veel wandelaars beginnen hier hun tocht. Een stempel opgehaald bij Les Amis de St Jacques.We slapen nu in Arneguy. Dit ligt op de grens met Spanje. Vanuit de raam van onze hotelkamer kijken we op Spanje. Dit plaatsje ligt op 244 meter hoogte, morgen moeten we naar 1057 meter. De Pyrineeien

• 21 Mei 2014 - 23:15

Hans En Dora:

Héé pelgrims!!

Het gaat ondanks de nodige zegen van boven wel goed zover we nu kunnen lezen. Wat nu in het verschiet ligt is nog pittig maar met de spaanse grens in het vooruitzicht dat moet jullie wel een flinke "boost"geven.
    Ik heb ondertussen links en rechts al verschillende mensen gesproken die wel iemand kennen die vanuit holland naar santiago gereisd zijn te voet of met de fiets. En allemaal met de meest bijzondere.
    Hoe dichter bij jullie einddoel hoe meer mensen jullie inderdaad tegenkomen die hetzelfde pad gaan, dat op zich is natuurlijk heel mooi.
    Heel veel succes met de beklimming maar vooral de afdalingen in de pyrineeën!!
    Tot jullie nieuw verslag maar weer.......succes......
    groetjes Hans en Dora

• 21 Mei 2014 - 23:23

Melanie:

wow, jullie zijn al bijna in Spanje!! en dat wordt een aardige klim morgen, succes!

• 22 Mei 2014 - 10:55

Pola:

Ha Theo en Lies,

!Ola! Spanje in zicht!
    Heel veel succes met de klim!

Ola, Pola