dag 14 zaterdag 17 - Reisverslag uit Saint-Aulaye, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu dag 14 zaterdag 17 - Reisverslag uit Saint-Aulaye, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

dag 14 zaterdag 17

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

17 Mei 2014 | Frankrijk, Saint-Aulaye

Dag 14 zaterdag 17 mei

Na een echt Frans ontbijtje, maar wel met een gekookt eitje, zijn we al vroeg op pad, want het wordt vandaag warm. Via St Angeau, coulgensjauldes richting Angouleme. Hier fietsen we om de stad heen, langs de bronnen van Trouvre naar Torsac. In La Mercerie staat een geweldig kasteel in de stijl van Lodewijk XIV, maar is gebouwd na 1930. Het traject is behoorlijk heuvelachtig. Na elke klim weer vaart maken om de volgende klim te halen soms lukt dit en soms moet je nog flink bijtrappen. Het is dus de hele dag schakelen. De zon schijnt volop, de wind is minder. Dan via Ronsenac naar Aubeterre-sur-Dronne. Er is daar een St Jacques kerk. Even een stempel opgehaald. Het is een stadje vol kunstenaars. Er is daar een groot hoogte verschil. We gaan weer verder naar onze slaapplaats net voor St Aulaye. Daar zijn de kersen rijp en mogen we zoveel plukken als we willen. We hebben tot nu toe al meer als 1200 km gereden. We gaan dadelijk hier weer eten. Suprise.We hebben goed gegeten.

• 18 Mei 2014 - 20:40

Mieke Van Niftrik:

Dag Theo en Lies,

1200 kilometer gefietst al, jee wat vind ik dat knap van jullie. En wat een avontuur moet dat zijn .
    Petje af !!

Geniet van jullie reis en hou je taai.

groet
    Mieke

• 18 Mei 2014 - 20:45

Albert Enmieke:

hallo Liesen Theo.Geweldig jullie fietsprestatie,toch wel even anders, dan hier in nederland.
    overa lgrote hobbels, die je moet overwinnen maar na elke beklimming volgt weer een
    afdaling.We volgen jullie met grote belangstelling.Dat je goed weer mag blijven houden,
    je bent nu in het zonnige zuiden.Niet teveelkersen eten, want die werken mischien verkeerd.
    Fiets zo door en je haald het eindpunt
    groetjes vanuit een zonrijk volkel
    albert en mieke

• 18 Mei 2014 - 22:51

Egiel:

Eieren en kersen. Dan gaat het morgen als een speer. Over de helft nu, proficiat!

Groetjes uit Lithoijen

PS zon, bordeaux-wijn, over de helft, kortom: tijd voor een rustdag (zelfs de profs in de Tour de France krijgen rustdagen).

• 19 Mei 2014 - 11:53

Hedwig Louwers:

Wow, 1200 kilometer al gefietst. Petje af hoor, of zoals ze in Frankrijk zeggen: chapeau!
    Aan eten en drinken ontbreekt het jullie zeker niet, dat maken we wel op uit de dagelijkse verslagjes.
    En inderdaad zoals door de vorige spreker wordt opgemerkt: ook in de Tour rusten ze toch gewoon een
    dagje, waarom jullie dan nog niet?
    We blijven jullie met belangstelling volgen, succes maar weer.

groetjes
    Hedwig

• 19 Mei 2014 - 18:06

Lies En Theo Hanenberg:

De rustdag is voor de pers en voor een massage. Maar dat is er hier elaas niet bij.

• 19 Mei 2014 - 18:33

Wil En Tini:

hoi hoi
    Wat geweldig al op de helft het gaat jullie goed af ga zo door
    geniet ervan maar doe rustig aan hoor dat haal je wel voor je 60 toch ?
    Groetjes Wil