dag 5 - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

dag 5

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

08 Mei 2014 | Frankrijk, Noyon

Gisteren avond Jean uit Peer ontmoet. Hij is met ons naar onze slaapplaats gereden. Wij hebben samen daar gegeten en 's morgens ontbeten. Gezellig gekletst. Jean fietst wel iets harder als wij. Waarschijnlijk zien wij hem niet meer terug.
De dag begon goed , wel veel wind en later op de dag nog meer wind en veel regen. We fietsen stug door. Van Banteux naar Le Catelet. Voorbij dit dorpje een zij uitstapje naar de bron van de Schelde. Hier komt het water uit de grond omhoog. Verder naar Estree, daar gepicknickt en ons bestek laten liggen. Verder via een aantal kleine dorpjes naar St Quentin. Hier wat boodschappen gedaan en na veel zoeken de stad verlaten. Het GPS systeem liet ons volledig in de steek. Verder met ons boekje.Toen begon het te regenen, harder en harder. Wij zijn tot Noyon doorgefietst en hebben daar gegeten. Het was in Franfrijk een nationele feestdag. Er was dus veel gesloten. Onze slaapplaats geregeld net onder Noyon in Pont l' Eveque.
Dit was een ouder stel dat ons hartelijk ontving en zelf onze natte tassen naar binnen en boven brachten. Na een warme douche wilde we nog wat internetten, maar dat lag er helaas uit.dus maar vroeg naar bed.

• 09 Mei 2014 - 22:35

Hans En Dora:

hoi theo en lies,
    dat is wel doorzetten zo'n regenbuien, als ze van het kaliber zijn geweest die wij vandaag hier gehad hebben dan is het niet het meest aangename weer dat je wilt op de fiets. Maarja het hoort er allemaal bij. volgende week word het beter volgens onze weermannen.
    bestek vergeten dat word lastig boterhammen smeren maar goed jullie zullen niet omkomen van de honger.
    gister met ons vader jullie verslagen gelezen was erg gezellig hij dacht dat we gingen skype maar helaas kon ik dat niet waarmaken ha ha..
    succes weer voor de volgende etappe
    groetjes hans en dora

• 10 Mei 2014 - 17:13

Egiel:

Bestek vergeten? Ach, iedereen vergeet wel eens wat.

Over een paar dagen schijnt voor jullie in Parijs de zon!