3e dag - Reisverslag uit Rumegies, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu 3e dag - Reisverslag uit Rumegies, Frankrijk van lies en theo hanenberg - WaarBenJij.nu

3e dag

Door: lies hanenberg

Blijf op de hoogte en volg lies en theo

06 Mei 2014 | Frankrijk, Rumegies

De dag begint goed, geen regen zoals voorspeld was. Van af Pollare loopt de route verder langs de Dender. Prachtige omgeving, alles fris groen en volop bloeiende bloemen. We fietsen nog 20 km over het jaagpad. Bij Lessines verlaten we de dender en komen we in de Vlaamse Ardennen. Hier hebbben we de eerste santiago gangers ontmoet, zij komen uit Dronten. Het is constant klimmen en dalen met veel wind van voren, tot aan Tournai (Doornik). De kathedraal van tournai bezocht en weer een stempel opgehaald. In Tournai begon het al een beetje te regenen. Toch maar verder gereden over het jaagpad langs de Schelde. Na een uurtje fietsen begint het te gieten. Onder een brug geschuild tot het weer wat beter wordt. Verder gefietst tot net over de Franse grens waar we in Rumegies slapen. We willen daar nog warm eten, maar het restaurant is gesloten. Bij de slager lasagne gehaald en in de magnetron opgewarmd. De slaapplaats is super.

• 06 Mei 2014 - 21:37

Truus Jansen:

Zo al enkele km in de benen, en de eerste regen gehad
    . Hopelijk de de laatste, want dat fiets toch niet fijn.
    Groetjes vanuit volkel

• 06 Mei 2014 - 21:55

Lianne:

Leuk dat jullie de eerste mede reizigers hebben ontmoet. Wij hebben ook lekker op de pedalen gezeten afgelopen dagen. Gisteren op de fiets naar Texel en vandaag in noord Holland met een straf windje. Gelukkig was ons restaurant nog wel open

• 06 Mei 2014 - 22:03

Wil Van Rijbroek :

Nou ik hoor het wel je REGEN WIND EN KLIMMETJES je raakt er aan gewend !!!
    heel veel groetjes uit boekel

• 07 Mei 2014 - 10:12

Annie Vogels:

Je moet maar zo denken: alle zegen komt van boven.
    We blijven jullie volgen. Fiets ze.